HARVIA termo-hygrometer
                                                    -10%  
Artikelnummer: SAS92300

HARVIA termo-hygrometer

395.41 kr 439.34 kr
Priserna är utan leveranskostnader
st.:
Leveranstid
Produkten kan ha en något annorlunda passform eller färg än den som visas på bilden.

HARVIA termo-hygrometer

Horisontell HARVIA termohygrometer med rundade ändar. Den pålitliga mekaniska termohygrometern HARVIA låter dig enkelt övervaka temperaturen och luftfuktigheten i bastun. HARVIA termohygrometer i en elegant, klassisk stil passar perfekt in i varje bastus design. Kvaliteten, tillförlitligheten och hållbarheten hos deras produkter är viktiga för det finska företaget HARVIA. Därför har HARVIA termohygrometer 2 års garanti, så oväntade fel kan rapporteras under denna period.

HARVIA termohygrometern är lufttät, säker och motståndskraftig mot höga temperaturer och fuktighet. Tillverkad av trä, så den är mycket bekväm att använda i bastu. Rekommendationer har följts vid tillverkningen av denna termohygrometer, så hygrometeravläsningsområdet är 0 - 100% och termometern är 120 grader.

HARVIA har arbetat inom bastuprodukter i många år, så företaget är pålitligt och garanterar hög produktkvalitet. HARVIA termohygrometern anses vara en av de produkter av högsta kvalitet jämfört med sina konkurrenter. Du kommer aldrig att göra fel när du köper produkter från detta företag.

Termohygrometern är en av de viktigaste bastuutrustningarna. Hygrometern är utformad för att mäta och övervaka förändringar i luftfuktigheten i rummet, och termometern bestämmer temperaturen. Båda dessa apparater är helt enkelt nödvändiga om du vill ha ett säkert och korrekt mikroklimat i ångbastun. Luftfuktigheten i rummet måste kontrolleras i enlighet med temperaturen. De två apparaterna är nära besläktade, så de säljs ofta som en enda apparat. Detta är mycket bekvämt eftersom det tar mindre plats och allt finns på ett ställe.

Vilka data visar termohygrometern för att det ska vara säkert att besöka ångbastun?

När temperaturen i bastun är cirka 100 - 110 grader bör hygrometern visa mindre än 35 % luftfuktighet. I en ångbastu när temperaturen är 60 grader är den optimala luftfuktigheten 85 %.

Korrekt installation av en termo-hygrometer i bastun

För att få de mest exakta avläsningarna är det lämpligt att placera termohygrometern på en höjd av cirka 1,6 meter. Optimalt är det att installera den på ett avstånd av 1,5–2 meter från dörr, värmeelement och fönster. Eftersom kyla och värmekällor kan påverka avläsningarnas noggrannhet.

Rekommenderade luftfuktighets- och temperaturnivåer inomhus:

Rysk bastu. Helst visar termo-hygrometern cirka 75 till 85 % luftfuktighet och + 60 till 70 grader värme;
Turkiskt bad (ångbad). Termohygrometern bör visa en luftfuktighet på 95 till 100 % och en temperatur på + 70 till 100 grader;
Bastu. Optimal när termo-hygrometern visar 25-35 % luftfuktighet och +100-110 grader värme;
Toalett. Termo-hygrometern måste visa 90-100 % luftfuktighet och +30-40 grader värme;
Vardagsrum. Det rekommenderas att termo-hygrometern visar 30–60 % luftfuktighet och +20–25 grader värme.


Med rätt förhållande mellan temperatur och luftfuktighet blir bastubehandlingar behagliga och välgörande för kroppen.

 

HYGROMETERKALIBRERING
Om fuktighetsavläsningen på enheten verkar felaktig kan den kalibreras med hjälp av en känd fuktighets- och temperaturreferens.

  • Vira in hygrometern i en fuktig handduk,
  • håll det i ungefär 1 timme,
  • sedan, efter att ha tagit bort den, justera visaren till 100% med hjälp av justerskruven.

Enbart kalibrering räcker inte för att hygrometern ska visa korrekta avläsningar. Enheten bör installeras på en höjd av cirka 1,6 m. Om storleken tillåter är det bäst att placera den 1,5–2 meter från dörrar, fönster och en stenugn. Närliggande värme- eller kylkällor kan förvränga avläsningarna.

  • Garanti (y.) 2
  • tillverkningsland Finland
  • Vikt 0.4000

Vårt företags prioritet är att leverera varor av högsta kvalitet till kunderna vid en tidpunkt som passar dem till en plats som de väljer.

Vi skickar varor till alla länder i världen, om du inte hittar det land eller den stad du behöver när du väljer leveransadress, vänligen kontakta oss via e-post [email protected] eller ring kontakttelefonnumret, leveranspriset kommer att beräknas individuellt.

Leverans är alltid tillgänglig.

Leveransinformation:
Att förbereda din beställning för leverans tar 2–3 arbetsdagar från det att betalningen mottagits på butikens bankkonto. När din beställning är klar kommer den att överlämnas till kuriren för leverans.
Leveranstid:
Leveransen tar vanligtvis 8–10 arbetsdagar, men för större eller skrymmande beställningar kan leveranstiden ta längre tid.
Observera att beställningar inte behandlas, skickas eller levereras på helger eller allmänna helgdagar.
Den maximala leveranstiden bör inte överstiga 4–6 veckor.

Leveranstid räknas från det att beställningen hämtas och skickas från vårt lager. Så snart beställningen har skickats kommer kunden att få ett e-postmeddelande med all spårningsinformation för sin beställning. Leveransvillkoren kan ändras beroende på destinationsplatsens avstånd.

Leveranstiden på hemsidan är ungefärlig.

Företaget ansvarar inte för eventuella leveransförseningar.

Företaget ansvarar inte för omarrangering av elektriker eller byggare.

OBS! Om du inte har mottagit din beställning inom den tidsperiod som anges ovan, vänligen kontakta vår kundtjänst.


Hemleveranspriser

Fraktkostnaden i hela Europa beräknas enligt de priser som fastställts av budtjänsten.

Innan varorna levereras kommer kuriren att ordna en acceptabel leveranstid åt dig per telefon (vardagar mån-fre 8:00 - 17:00).

Leveranskostnader ingår inte i priset på produkten som anges i webbutiken.

Fraktkostnaden läggs till varukorgens värde.

 

Samling av varor

När du tar emot de levererade varorna, vänligen kontrollera försändelsens skick (förpackningen), se till att förpackningen inte är deformerad eller skadad. Om du misstänker att paketet har skadats eller deformerats, underteckna inte paketdokumenten och returnera paketet till budet. Om paketet är i sin ordning, underteckna fakturan (konossement) eller annat dokument för överföring av försändelse. Det undertecknade dokumentet är ett bevis på att de beställda varorna har levererats till dig.

Vid köp av produkter längre än 2,4m kan kunden behöva ombesörja lossning.

Returnera varorna

Vi gör vårt bästa för att packa varor som köpts av oss. Tyvärr kan ibland skada ske under transport. Även om du inte vet om något är skadat eller inte, är det alltid bra att ta bilder på anlänt paket på din smartphone, det kommer du att behöva ifall innehållet skadas.

Om du kan se tecken på skadad förpackning, vänligen vidta följande steg:

1. Ta foton av paketet och se till att skadan är synlig.

2. Packa upp din beställning och kontrollera om några produkter är skadade, ta ett foto av skadad vara.

3. Om det finns en överträdelse, vänligen informera oss via e-post [email protected]

OBS! För alla anspråk på skadade eller trasiga varor måste du göra ditt reklamation inom en (1) arbetsdag från leveransdatum. Företaget måste erhålla fullständiga detaljer och beskrivning i skriftlig form med bifogade bilder på det skadade godset.

När köparen vägrar att ta emot levererade varor som inte är defekta ska han betala kostnaderna för att returnera varan till oss.
Om du har några önskemål eller kommentarer angående varuleveranstjänster, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Vi kommer definitivt att överväga dina önskemål.

Relaterade produkter

Liknande produkter